Uczniowie klasy II i III na zajęciach z robotyki zbudowali z klocków Lego WeDo 2.0 – wyścigówkę. Po krótkim wstępie związanym z wyścigami rajdowymi i informacjami technicznymi, dzieci rozpoczęły budowanie według instrukcji przedstawionej na tablecie. Następnie każdy mógł dodawać elementy konstrukcyjne według własnego pomysłu, które będą odróżniały ich pojazd od innych. W kolejnej części zajęć programowaliśmy pojazdy, które były wyposażone w silnik, Hub, czujnik ruchu, koła. Pozwalały one na sterowanie robotem. Dzieci miały możliwość sterowania jeździkiem zbudowanym z klocków Lego Mindstorms EV3 education, który wyposażony był w kostkę EV3 (sterującą silnikami), dwa duże silniki, koła. Kolejnym elementem spotkania było upragnione testowanie własnych robotów i zabawa. Programowanie daje dzieciom poczucie sprawczości, pokazuje sposób „myślenia” zbudowanego robota, a także daje nieograniczone możliwości modyfikacji napisanego programu.